Hurriyet

23 Aralık 2010 Perşembe

Noel ve Cami'yle sorunum var

Oldukca coskulu bir insanim. Hayata seyirci kalmak yerine hayati iliklerime kadar hissederek yasamayi seviyorum. Ailem benim olmazsa olmazim. Onlar icin yaptigim  "ayak islerini"  bile buyuk bir keyifle yapiyorum, cunku onlari cok seviyorum. Isimi de severek yapiyorum ve basarili olduguma inaniyorum. Ancak hayatta iki konu var ki bir turlu taraf olamiyorum, hatta taraf olma fikri bana cok itici geliyor: Din ve politika.

Yarin Noel'i kutlayacagiz. Biliyorsunuz Noel Hz. Isa'nin dogumgunu. Benim icin manevi anlamda hicbir degeri yok. Esim Katolik oldugu icin her yil Noel'i kutluyoruz. Noel kutlamalarina bayiliyorum. Noel agaci, agac susleri, cikolatalar, sekerler, aile yemekleri, fotograflar. Her yil Noel'de harika vakit geciriyoruz. Ardindan Yeni Yil kutlamasi, manevi anlamda benim icin bu daha degerli. Cocuklugumdan beri Yeni Yil'in gelisini hep buyuk bir heyecanla beklemisimdir. Yeni umutlar, yeni vaatler, aydinlik gunler :D Benim icin yilin en guzel zamanidir Yeni Yil zamani.

Uzun zamandir Hristiyanlarin cogunlukta oldugu yerlerde yasamaktayim. Iclerinde beni oldukca iyi taniyan arkadaslarim, hatta dostlarim var. Ancak her Noel'de bana cekinerek sorarlar: "Sen de evde agacini hazirladin mi? Noel'i kutlayacak misiniz?" Ben de  "Tabi ki, kocamin Katolik oldugunu unuttun galiba!" gibi kinayeli bir cevap veririm. Diyeceksiniz ki arkadaslarin Noel'in sana birsey ifade etmedigini bildikleri icin dikkatli davranmaya calisiyorlar ve kibarlik edip Noel'ini kutlamak yerine sana bastan soruyorlar. Ancak beni gercekten taniyanlarin hayatin degisik renklerine ne kadar acik oldugumu ve esime ve onun gelenek-goreneklerine ne kadar duyarli oldugumu dusunup Noel'de  veya benzeri kutlamalarda bana tereddutsuz bir sekilde yaklasmalarini bekliyorum. 

Benim insanlarin inanciyla ilgili hicbir sorunum yok. Inanan da inanmayan da, Budist olan da, Musluman olan da, ateist olan da inancini kendi ozgurluk sinirlari icinde yasadigi surece benim icin ayni derecede saygiya deger. Ancak ne zaman ki dini bir  "sirket"  veya  "kurum"  sekline sokup kati kurallarla donatip herkesin de bu kurallara uymasi ve taraf tutmasi bekleniyor, iste o zaman bende sigortalar atiyor. Cunku dindeki kati kurallar beraberinde dogmayi ve biati getiriyor ki ikisi de benim dogama ve kisiligime tamamen aykiri. Noel icimi isitiyor, Noel Agaci'nda Hristiyanlik dininin isiltili tarafini goruyorum. Ancak ne zaman ki dininin getirdigi kural geregi kendisini cinsellikten tamamen arindirmak zorunda olan bir rahip bunun acisini kucucuk bir cocugu cinsel olarak istismar ederek cikariyor, iste o zaman Hristiyanlik'tan ve onun kurallarindan nefret ediyorum. Islamiyet'in, diger tum dinleri taniyan tek din olmasi ve "digerlerine" hosgoruyle yaklasmasi, bana dinlerin olusturdugu karanlik tunelin ucunda gordugum bir isik gibi geliyor. Ancak ne zaman ki bir takim musluman gecinenler din ugruna ucaklari binalara carpip bircok masum insanin olumune sebep oluyor, iste o zaman Islamiyet'ten de nefret ediyorum. Anlayacaginiz tek bir dinin kalibi icine sigmiyorum, sigamiyorum. Hepsinin ulasmaya calistigi noktanin ayni oldugunu dusundukce dini sadece ve sadece icinde yasadigim kulturun bir parcasi olarak goruyorum. Ve hayatimdaki yerinin bunun otesine gecmesini istemiyorum.

Politika icin de benzer hislerim var. Azili bir sekilde CHP'yi veya azili bir sekilde AKP'yi veya MHP'yi veya herhangi baska bir partiyi desteklemeyi mantigim almiyor. Cunku her partinin bana gore bir egrisi ve dogrusu var, keske hepsinin sevdigim taraflarini harmanlayip kendi partimi kurabilsem, ama olmuyor iste. Secim zamani gelince benim hayata bakisima en uygun olan partiye oy veriyorum. Yazdigim bazi yazilara CHP'liler aliniyor, bazilarina ise AKP'ye yakin olanlar. Ben hicbirinin tarafini tutmuyorum. Ben, bana ve aileme ve insanliga iyiligi dokunan, yasama olumlu anlamda katkisi bulunan her partiyi, her Hristiyani, her Muslumani ve her ateisti can-i gonulden kucakliyorum.

Viyana'dan herkese Mutlu Noeller ve harika bir 2011 dilerim. Umarim Yeni Yil'da hersey gonlunuzce olur :D

Sevgiler,

Aydede

Hiç yorum yok: