Hurriyet

10 Aralık 2010 Cuma

Kadinlarin zoru ne?

Bu gece 2 kadin arkadasimla yemege ciktim. Belli araliklarla gorustugum iki arkadasim bu. Ucumuz birbirinden tamamen farkli kulturlerden geliyoruz: Biri Irlandali, biri Hintli, biri de ben. Gecmisimiz ve yetistirilme tarzimiz arasindaki farklardan dolayi arkadasligimiz oldukca renkli, daha once varligindan haberdar olmadigimiz bircok olayi ve duyguyu ilk defa birbirimizden duyuyoruz ve bu da arkadasligimizi oldukca eglenceli bir hale getiriyor. Gecmisimizin barindirdigi buyuk ucurumlarin aksine gelecekten beklentilerimiz ise uc asagi bes yukari ayni. Cocuklarimiza guvenli bir gelecek saglamak ve bu arada kendimizi de ihmal etmeyip hayatin tadini olabildigi kadar cikarmak.

Kadinlarin icinde bir  "dugme"  var. Dunyanin neresinde olursaniz olun karsiniza cikan herhangi bir milletten bir kadinin icindeki o  "dugme"  ye bastiniz mi yandiniz! Bu dugmenin adina ben  "haset dugmesi"  diyorum. Bu geceye donersek; hersey guzel basladi, ancak neredeyse isler sarpa sarmaya baslayacakti ki neyse ki restoran kapandi, biz de kalkmak zorunda kaldik. Mesele su: Hintli arkadas evinde kocaman partiler vermeye ve bir suru insan davet edip onlari agirlamaya bayiliyor. Irlandali arkadas ise Hintli arkadasin bu parti isini abarttigini ve bunu aslinda  "dikkat cekmek ve takdir edilmek"  icin yaptigini iddia ediyor. Burada asil mesele su, bazilariniza komik ve sacma gelebilir ama soyle ozetleyebilirim: Irlandali arkadasin evi 80 metrekare ancak vardir. Hintli arkadasin evi ise bunun nerdeyse 4 kati buyuklugunde. Bu da demek ki Irlandali arkadasin esi Hintli arkadasin esinden daha az para kazaniyor ve bu durum da Irlandali arkadasin icindeki  "haset dugmesine"  basiveriyor. Yarim saat bu konu etrafinda donduk, dolandik. Ben her zamanki gibi ortami yumusatmaya calistim ama nafile. Neyse ki garson imdadimiza yetisti, restoran kapandi da konu da kapandi. 

Boylesine incir cekirdegini doldurmayacak ancak sayica oldukca kabarik bircok ornek verebilirim. Sasaali bir kariyeri cocuk dogurdugu icin biraktigindan habire hayiflanan ve bunun acisini cocugunun odevini kendi yaparak cikarmaya calisan  "golge ogrenci"  anneler, en buyuk dogumgununu organize edip en lezzetli kurabiyeyi yapmak icin canini disine takan  "en hamarat"  anneler, cocugunun dogumgunu icin harcadigi paranin yan komsunun cocugunun dogumgunune harcanan paradan daha az oldugunu ogrendiginde sinifta kalmis bir cocuk gibi hisseden  "materyalist"  anneler, cocugunun gercekten kim oldugunu anlamaya calismak yerine cocugunu surekli baska cocuklarla karsilastirip yaris ati gibi yaristiran  "hirsli"  anneler. Bunlarin hepsinin icinde o  "haset dugmesi"  mevcut. Cocuk dogmadan once ise bu dugme isyerinde aktif halde. Cogunlugu kadin calisan olan kurumlarin ic dinamiklerine bir bakin. Buralarda alicengiz oyunlarina, dedikoduya ve cekismeye daha cok rastlayacaksiniz.

Kadinlarin cogunlukta oldugu ortamlarda calismakta hep zorlandim. Cunku benim beynim ozellikle is konusunda bir erkeginki gibi duz mantik ve sonuc odakli calisiyor. Sadece erkeklerin oldugu ortamlarda da bulundum ve orada da zorlandim. Erkek-egemen ortamlarda da kadin  "kadin"  oldugu icin genelde ikinci plana itiliyor. Benim kendimi en rahat hissettigim ortamlar kadinla erkegin esit oldugu ortamlar. Allah'in da bir bildigi var ki dunya nufusunun yarisi erkek, yarisi kadin :)

Kadinlarin erkeklerden cok daha komplike yaratiklar oldugunu dusunuyorum. Kadinlarin dogadan aldiklari icsel bir guc var; bu guc onlari aciya ve zorluklara karsi daha direncli kiliyor (yoksa nasil bebek dogururduk????). Ancak o  "haset dugmesi"  yok mu o  "haset dugmesi" ... Bir basilmayagorsun o dugmeye, kadinin beyni aninda kisa devre yapiyor ve guc kaynagi kesiliyor!

Bir kadin olarak kadinlari anlamakta zaman zaman zorlanan,

Aydede :) 

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Gercekten kadinlar arasindaki haset dugmesini kapali konumda tutmak cok zor. Kadinlarin fazlalikta oldugu bir organizasyonda calisma deneyimini yasadigimdan ozel hayatimi genellikle onlardan gizlemek geregini duydum. Ama yine de calisan kadinlarin bu haset duygusundan daha az etkilendiklerini soyleyebilirim.

ASLI dedi ki...

Çok güzel başka bir yazı daha. Gülümseyerek okudum :).Bayan olarak sadece haset düğmeleri yok içimizde. Bir sürü başka düğmeler de var :). Anne olmadığım için annelerin içindeki düğmeleri bilmiyorum. Ama bir kadın olarak içimdeki düğmeleri seviyorum ve başka kadınların içindeki düğmeler eskiden beni rahatsız ederken şimdi eğlenceli hale gelmeye başladı :). Erkeklerle anlaşmak kesinlikle çok daha kolay, iş yerinde de kesinlikle erkeklerle çalışmayı tercih ederim. Daha önceleri yakın dostlarımın 2/3'ü de erkekti. Çünkü anlaşmak çok daha kolay, hiç bir şey komplike veya karmaşık değil. Şimdi ise bu aran tam tersine döndü. Kadın olmayı, bayan dostlarımı kesinlikle çok daha fazla seviyorum artık. İçimizdeki düğmeler zaman zaman sorun yaratabilse de hayatı kesinlikle çok daha eğlenceli ve renkli kılıyor :).