Hurriyet

19 Aralık 2010 Pazar

Neden Kocamla Evlendim?

Herkesin evlenmek icin bir sebebi vardir. Kimi evlenmek icin evlenir, kimi asik oldugu icin evlenir, kimi para icin evlenir, kimi de yalniz kalmamak icin evlenir. Benim evlenme sebebim sanirim bu saydiklarimin hepsinin bir karisimi :) Evlenmek icin evlendim, cunku sosyal ogretiler ve biyolojik durtuler sonucu zamanim gelmisti :) Asik oldugum icin evlendim cunku gercekten asik oldum (zaten oldum olasi asik olmayi sevmisimdir :) Para icin evlendim, kocam zengin degil ama bir elin nesi var iki elin sesi var misali ya da birlikten guc dogar misali, hayatin maddi tarafiyla tek basima mucadele etmenin ne kadar zor oldugunu anlayinca evlendim :) Yalniz kalmamak icin evlendim, cunku yalnizlik ebedi mutsuzlugun ve kronik hastaliklarin en buyuk sebebi :(

Bunlar evlenme sebeplerimdi. Peki neden kocamla evlendim? Onlari da soyle siralayabilirim:

1. Ayni hayalleri paylasiyor olmamiz. Ikimiz de seyahat etmekten cok zevk aliyoruz, cocuksuz bir hayat dusunemiyoruz, sinirimizin gokyuzu oldugunu dusunuyoruz ve birlikte yaslanmak istiyoruz.

2. Yabanci olmasi. Insanin dogdugu gunden beri icinde yasayip buyudugu toplumdan, kurallardan ve adetlerden bunaldigi zamanlar oluyor. Bir yabanciyla evli olmak bunlarin hepsinden kolayca siyrilip baska denizlere kolaylikla yelken acmama yardimci oluyor.

3.   Birlikte egleniyor olmamiz. 9 yillik birliktelik ve 2 cocuktan sonra hala birbirimizle dalga gecip gulebiliyoruz.

4. Sefkat. Problemli donemlerde insanin siginabilecegi en guzel liman sefkat. Birbirimizde sefkati buluyoruz, aglayacak bir omuz buluyoruz.

5. Cesaret. Evlenmeye karar verdigimizde esim gozu kara bir sekilde, tek basina dunyanin obur ucundan kalkti, dilini bilmedigi bir memlekete, Antep'e beni ailemden istemeye geldi. Hem de Allah'in emri, Peygamber'in kavliyle :)

6. Konusabiliyoruz. Hem konusuyor hem dinliyoruz. Ve ikisini de bikmadan usanmadan, kar-kis demeden, yorgunluk nedir bilmeden yapiyoruz. 

7. Guven. 2 cocukla gelen ekstradan 10 kiloya ragmen esimin hala ilk gunku askla gozlerimin icine bakmasi 50 milyon dolarlik bir hayat sigortasindan bile daha degerli benim icin.

Ne kadar harika bir es, degil mi? Tabi simdi ben size bardagin dolu kismini anlattim. Bir de bos kismini dinleyin, ama onu simdi anlatmayacagim. Belki ileride :)

Viyana'dan sevgiler.

Aydede

2 yorum:

tubitub dedi ki...

oy ben sizi yeriiiimmmmm yeriiimmm
toba

ASLI dedi ki...

Yazınızı okuyunca hemen koşup evlenesim geldi :).Evlilik kurumundan beklediğim herşeyi ne mutlu ki siz bulmuşsunuz ve maddeler halinde bir güzel de sıralamışsınız :). Darısı başıma diyorum :)

Ben 35 yaşıma gelmiş olmama rağmen halan neden evlenmemiş ya da evlenememiş olduğuma gelince :)

1) Sevdim sevilmedim, seveni sevemedim :). Aşık olduğum son 2 adamın gay olduğunu öğrendim :).

2) Eski erkek arkadaşlarım sıra dışı olmama katlanamayıp beni kendilerince normale döndürmeye, hizaya sokmaya çalışında hepsi ne de güle güle deyip özgürlüğümün keyfini çıkardım :)

3) Türk erkekleri ile nedense dünyalarımız uyuşmuyor. En eğitimli olanları bile bir noktada sonra tüm sıfatlarından sıyrılıp o dar görüşlü Türk erkeği kalıbıyla dımdızlak ortada kalıyor.

4) Çok enerjik ve hayatın her anını coşkuyla yaşayan bir insanım. Buna eşlik edebilecek insanları uzun seyahatim sırasında buldum. Hayalimdeki gibi erkeklerin hepsinin benim gibi seyahatte olduğunu anladım :)

5) Çin'de tanıştığım yaşıtım Venezuela'lı birisi var şu anda hayatımda. Daha ilk tanışmamızda, bir kaç saatlik sohbetin ardından keşke hayatımda böyle birisi olsa... İşte mutlu olabileceğim birisi dedirtti bana... Tanışmamızın üzerinden 7 ay geçti... Hepi topu sadece 10 gün yan yana olduk... O Çin'de yaşıyor, ben ise seyahat ediyorum. Yakınlarda bana, 'Türkiye'ye gelip yerleşmeme ne dersin?' diye sordu. Sevinçle karşıladım.

Bilmiyorum... Belki... Bir şekilde... Yakında...