Hurriyet

24 Aralık 2010 Cuma

CHP Laikligi Anlamiyor, Dolayisiyla Savunamiyor

Laikligin bu derece tartismaya acilmasinda ben AKP'yi suclu bulmuyorum. Onlar bastan acikca laiklikle ilgili sorunlari oldugunu beyan ettiler ve politikalarini, ozgurlukler maskesi adi altinda laiklikle savas olarak zaten belirlediler. Erdogan'in iktidara gelmeden once Avrupa ve Amerika'yla ilgili bilgileri Arap ulkeleriyle ilgili bilgilerinden cok daha azdi. Sandi ki ozgurlukler yuvasi Avrupa'ya gidip  "Bakin, kadinlarimiz baslarindaki masum bir ortuden dolayi universiteye girme hakkindan mahrum birakiliyorlar. Kendi ulkemizde zenci konumuna dustuk, bu nasil ozgurluktur!" dediginde Avrupa kendisine arka cikacak ve AIHM'nin tum kararlarina karsin turbanin ogretim kurumlarinda serbest birakilmasi konusunda kendisine %100 omuz verecek. Ancak Avrupa'yi gezip gormeye basladi mi bakti ki isler sandigi gibi degil, Avrupa insana pabucunu ters giydirir. Anladi ki Avrupa'nin en buyuk korkusu fanatizm ve Islam. Anladi ki Avrupa'nin 1. Dunya Savasi'ndan beri Turkiye'yle ilgili, Ataturk'ten dolayi bir kuyruk acisi var. Anladi ki Avrupa ozgur bir Turkiye degil kendisine muhtac, vur ensesine al lokmasini agzindan tarzinda bir Turkiye hayaliyle yanip tutusuyor. Erdogan o zaman anladi Ataturk'un basardigi isin boyutunu. Ve ilk zamanlarda Ataturk'un adini bile agzini almazken son zamanlarda Ataturk'le ugrasmayi birakin ettigi her iki lafin basinda Ataturk'un adini minnetle anmaya basladi. Denize dusen yilana sarilir misali :)

Her neyse, benim asil bahsetmek istedigim CHP'nin laikligi ele alis sekli. Kilicdaroglu partiyi yeniden yapilandirmaya calisiyor. Bence iyi de yapiyor; AKP'nin boylesine alip basini gitmesinin bir sebebi de CHP'nin aczi. Parti icindeki kaosu bir tarafa birakirsak bence CHP'nin en onemli sorunlarindan biri laikligi ele alis bicimi. Her Turk dogdugu gunden beri laiklikle yatar kalkar, anayasanin ve ders kitaplarinin ilk maddesidir laiklik. Ogretim hayati haricinde egitim hayatinda ve gunluk yasantimizda da laiklikle ilgili surekli tartisir ve konusuruz. Laikligi seven-sevmeyen herkesin bu konuda soyleyecegi bir sozu illa ki vardir. Son zamanlardaki Laik-Musluman cekismesinden cok daha once laiklik bizim hayatimizin her zaman aktif bir parcasi olmustur. Dolayisiyla ben Turk halkinin her bireyinin, sevse de sevmese de, uygulasa da uygulamasa da, laiklik konusunda uzman oldugunu dusunuyorum. Ancak CHP'nin boyle bir halk icin laiklikle ilgili gelistirdigi tek soylem  "Laiklik elden gidiyor!".  Laiklik tartismalarinin dorukta oldugu zamanda bile laiklikle ilgili yeni soylemleri ve olabilecek cozum onerilerini AKP getiriyor. CHP, olan biteni seyredip sadece bunlara tepki gostermekle ve soylenmekle yetiniyor. Ornegin Abdullah Gul laiklikle ilgili objektif bir yorum yaptiginda CHP, millet olarak boylesine onemli bir konuda birlik olmak adina, Gul'un soylediklerini destekler yorumlar yapiyor. Ancak ne zaman ki Erdogan, coskulu ve kavgadan beslenen dogasiyla laiklikle ilgili sivri bir cikis yapiyor, CHP "ben size soylemistim, gordunuz mu Milli Gorus gomlegi hala uzerinde!" gibi bir korku salma taktigi disinda hicbir sey yapmiyor, yapamiyor. AKP'nin laikligi nasil orselemeye calistigini hergun kafamiza kakmak yerine laikligin bize kazandirdiklarini bize tekrar tekrar hatirlatmiyor. Cunku bizden once asil CHP AKP'den olesiye korkuyor. Ve bu korkusunu halka yansitiyor. CHP'nin Ataturk'un biraktigi bu paha bicilmez mirasi artik tasiyamadigini hissediyorum ve bu duruma cok ama cok uzuluyorum.

Blogumu takip edenler dinle ilgili goruslerimi bilirler. Din hayatimin cok onemli bir parcasi degildir. Dini inkar etmem, ancak din sadece ve sadece kulturumun bir parcasidir. Dolayisiyla din eksenli tum politikalar, okullar, insanlar ve kurumlar beni rahatsiz eder. Hayalim, din korkusundan sinmis ve buzulmus CHP'nin veya benzeri baska bir partinin bir gun AKP kadar cesur ve dirayetli hale gelmesi. Hayalim CHP'nin veya benzeri baska bir partinin bir gun laikligi iliklerine kadar hissetmesi ve onun getirdiklerini bana hergun, tekrar tekrar hatirlatmasi. Hayalim CHP'nin veya benzeri baska bir partinin biraz dunyaya acilmasi ve disaridaki laiklik uygulamalarini gorup aslinda Turkiye'nin radikal derecede laik bir ulke oldugunu anlamasi. Ancak o zaman "laiklik elden gidiyor" soyleminin ne kadar yanlis ve yersiz oldugunu anlayabilir ve Turkiye icin dogru olan Laiklik Yol Haritasi'ni cizebilir. Iste o gun CHP'ye veya benzeri baska bir partiye kerhen degil gonulden oy verecegim.

Turkiye'den daha az laik Avusturya'dan selamlar, sevgiler!

Aydede  

Hiç yorum yok: