Hurriyet

27 Kasım 2010 Cumartesi

Kilo Vermenin Yolunu Nihayet Buldum!

Genelde kilo probleminin sadece kadinlari ilgilendirdigi dusunulur. Ancak erkekler de kilolarindan en az kadinlar kadar muzdarip. Kilo konusunda kadinlarla erkekler arasindaki tek fark kadinlar bu sorunu surekli dile getirir. Vitrinde duran guzel bir elbisenin onunden gecen bir kadin "ah, 10 kilo daha az olsam bu elbiseyi hemen alirim" diyerek hem hayiflanir hem de hayaller kurar. Hatta bu elbise diyete baslamak icin kadini aninda motive eder. Ancak erkekler oyle vitrinlerin onunde hayallere filan dalmazlar, sadece kilolu olduklarinin farkindadirlar, o kadar.

Yemek yemeyi seven biri olarak gecirdigim iki hamileligin ardindan ben de vitrinlerin onunde hayiflanan kadinlardan biri oluverdim. Hamilelige kadar hic kilo problemim olmadigi icin bu durum beni oldukca rahatsiz etti. "Ne de olsa 2 cocuk dogurdum, o kadar da olsun" demedim, diyemedim ve uzun bir sure "kilo sendromuyla" ugrastim. Weightwatchers'a gittim, harika sonuclar aldim. Ancak ne zaman ki gitmeyi biraktim, agir bir sinav doneminden sonra elini 2 ay kitaba surmeyen bir ogrenci misali verdigim kilolari gerisin geri aldim. Ne zaman ki esim sikayet ve viziltilarima dayanamaz hale geldi, bana dedi ki "ya bu yemekle olan iliskini kafanda coz, ya da bir psikologa gorun!". Tabi psikolog kismi bana agir geldi, kendime yediremedim, dolayisiyla kendime uygun bir "kilolarla savas" stratejisi hazirladim :) Tabi bu arada konuyla ilgili degisik kaynaklar okudum, konuya hakim insanlarla (Didem Kanca Ustay gibi) baglantiya gectim, yazistim, vs. Ve kendime asagidaki yol haritasini hazirladim, umarim sizin de isinize yarar.

- Yanlis yemek yemek (cok fazla veya cok az) tedavi edilmesi gereken bir aliskanlik (veya bagimlilik). Tedavi edilmesi gereken derken illa ki doktor esliginde bir tedaviden bahsetmiyorum. Kendi yontemlerinizle de kendinizi tedavi edebilirsiniz.

- "Agzinizla" degil "beyninizle" yemek yemenin ayirdina vardiginiz gun farkindaliginizi gelistirmissiniz demektir ve kilo vermeye hazirsiniz. Burada illa ki kalori hesabi yapmalisiniz veya tatli yememelisiniz demiyorum (ben tatliya bayilirim mesela!). Ancak vucudunuz icin dogru yiyecekleri secebilmeli ve doyunca yemeyi birakabilmelisiniz.

- Diyetisyene "muhtac olmak" yerine sadece diyetisyenin onerilerine kulak verir hale gelip kendi vucudunuzu dinleyerek yemek plani yapabiliyorsaniz kilo vermeye hazirsiniz demektir. 

- Kendinizi kaybetmiscesine yemiyor ve yine kendinizi kaybetmiscesine rejim yapmiyorsaniz kilolara karsi ilk zaferinizi kazanmissiniz demektir.

- Yemek pisirmeyi ogrenin. Hele de benim gibi herhangi bir yemegi degil de lezzetli yemekleri yemeyi seven biriyseniz kendi agiz tadiniza gore yeme sansiniz oluyor. Ben son 1 yildan beri mutfakta oldukca fazla zaman geciriyorum. Su aralar degisik baharat cesitlerini kesfetmekle mesgulum :) Disarida yemek yemek hem cok kalorili hem de pahali.

     PS: Rataouille filmini izlediyseniz orada gurme Anton var. "I don't like food, I love it!" diyor. Ben de oyleyim iste :)

- Yemek davetlerine artik korkmadan ve kendinizden emin gidebiliyorsaniz ve davete kadar yediklerinize dikkat edip davette de "usturuplu" bir sekilde yiyebiliyorsaniz kilo vermeye ideal bir adaysiniz.

- Ve son olarak. Spor, spor, spor. Durun durun, hemen spor salonu uyeligi filan dusunmeyin. Gunde yarim saat tempolu yuruyun, yeter.


Yemek yemek de sigara gibi bir bagimlilik aslinda. Ancak birakilmasi en zor bagimlilik yemek yemek. Uyusturucu, sigara, vb. aliskanliklari hayatinizdan tamamen cikartabiliyorsunuz, hatta cikartmalisiniz ki o aliskanliktan tamamen arinabilesiniz. Ancak yemek yemeyi hayatinizdan tamamen cikarmaniz mumkun degil, dolayisiyla bu bagimlilik tedavi edilmesi en zor olani :(

Bu arada benim ne durumda oldugumu merak ediyorsaniz soyleyeyim. Haftada ortalama 0,5 kg veriyorum ve her istedigimi yiyorum. :) Ama daha coook yolum var.

Hepinize "hafif" bir hayat diliyor, Viyana'dan sevgilerimi gonderiyorum :)

Aydede

2 yorum:

axurmeli dedi ki...

bu da bir başka bakış açısı:)

http://www.eskiliufaksozluk.com/sozluk.php?process=word&q=yiym+tansiyonum+yukseliy+yemiym+takedden+dusiym

persepolis dedi ki...

çok güzel bir bakış açısı yakalamışsınız:)devaam...ben de bu yıl böyle bir yeme alışkanlığı kazandım(diyetisyen yardımı ile).düzenli ve dengeli beslenme artı spor :)