Hurriyet

27 Eylül 2012 Perşembe

Stresle başa çıkmak zor ...

Gazetelerde, dergilerde 2 makaleden birinde stresten bahsediliyor. Stres aslında elinde belli bir birikimi olanların hastalığı, yani elindekini kaybetme korkusuyla yaşayanların sorunu. Afrika ülkelerine bir bakın, hiçbirinde stres yok, çünkü elde-avuçta birşey yok. Hiç herhangi bir Afrika ülkesinde finansal kriz çıktığını duydunuz mu? Çıkmaz, çünkü oralarda krize girecek piyasa veya sermaye yok. Bizim gibi gelişmekte olan ve ayrıca gelişmiş ülkelerin sorunu stres, çünkü az da olsa kaybedeceğimiz birşey var elimizde.

Ben stresle baş etmenin yolunu buldum. Bunu yaklaşık 15 senedir de uyguluyorum, oldukça işe yarıyor. Ne mi?

SANA SIKINTI VEREN KONULARI VE KİŞİLERİ HAYATINDAN ÇIKAR.

Hepimizin istekleri ve arzuları var. Güzel kıyafetler almak, iyi okullarda okumak, gezmek, para kazanmak, vs. Hayattaki güzel şeylerin sonu yok, bunların hep daha fazlasını istemenin de sonu yok. Sürekli istediklerinin hayaliyle yaşamak ve hep bir basamak üste çıkmaya çalışmak başlı başına bir stres kaynağı. Dolayısıyla stresten arınmanın yolu istediklerinden çok isteMEdiklerini tespit edip bunları hayatından çıkarmak. İsteMEdiklerini hayatından çıkarınca geriye kalanlar ya istediğin olaylar/kişiler olacak veya varlıklarından rahatsızlık duymayacağın, yani tahammül edebileceğin olaylar/kişiler olacak, değil mi :)

Ben denedim, işe yarıyor, denemesi bedava :)

Sevgiler.

Hiç yorum yok: