Hurriyet

15 Eylül 2012 Cumartesi

Her iyilik yapan gerçekten iyilik mi yapıyor?

"İyilik insanları birbirine bağlayan altın zincirdir."  (Göthe)

"İyilik yap, iyilik bul."  (Atasözü)

"İnsan, hayatında yaptığı iyilikler kadar mutlu olur."  (Şehabeddin Ahmed)

"Menfaat karşılığı yapılan iyilik iyilik değildir. İyilik sebep ve sonuç zincirinin dışındadır."  (Tolstoy)


Sanırım bu yazıda anlatmak istediğimi en yalın yukarıda Tolstoy dile getirmiş.

Bizim kültürümüzde iyilik yapmak ve yardımsever olmak çok önemli. Birçok insan yaptığı iyilikleri anlata anlata bitiremez. Ancak iyilik gören birinin bunu ballandıra ballandıra anlattığını görmezsiniz.

Çoğu zaman kafam karışır hale geldi. Etrafımda  "yardım etmek"  adı altında hayatıma giren ve yardıma ihtiyacım olduğu noktada işin ucundan tutan birçok insan var. Sanırım aile yapım ve hayat tarzım bu insanlara ilginç geliyor ve bana ve aileme yakın olmayı arzu ediyorlar.

Ancak günün sonunda karşıma bir fatura çıkarıp para istemedikleri kalıyor.  "Yardım"  veya  "iyilik"  adı altında yaptıkları her kalemi listeleyip onlara borçlu olduğumu hissettirerek benden karşılık bekliyorlar.

Enteresan olan şu ki; hayatımda bana şu veya bu şekilde yardım edip de Tolstoy'un dediği gibi karşılık beklemeyenler sadece yabancı, yani Türk olmayan, insanlar oldu. Ne tuhaf değil mi?

Ben yardım etmeyi severim. Ancak açık söylemek gerekirse iyilik yapan iyilik bulur sözüne pek de prim verdiğimi söyleyemem. 20'li yaşlarda herkese koşulsuz yardım etmeyi neredeyse insan olmanın bir şartı olarak görürken bugün bu durumun çoğu zaman enayilik olarak algılanacağının ayırdına varmış durumdayım. (İnanın bu farkındalık yüreği pozitif enerjiyle, yani iyilikle dolu insanları çok mutsuz edebiliyor, ancak bu başka bir yazının konusu). Ve artık yardım edeceğim kişileri son derece dikkatle seçiyor ve karşılığında hiçbir şey beklemeden, can-ı gönülden yardım ediyorum ve kendimi 20'li yaşlarıma nazaran daha iyi hissediyorum. Yardım deyince öyle para yardımı veya tanıdığım birini bir işe yerleştirdiğimi filan hayal etmeyin. Çoğunlukla manevi yardımdan ve zor zamanda yanında olmaktan bahsediyorum.

Aynı şekilde herhangi biri bana bir  "iyilik"  yapmaya kalktığında da pür dikkat kesiliyorum.Yardım, art niyetsiz, içten ve herhangi bir karşılık beklemeden geliyorsa bu insana kucak açıyorum.

Ancak, yaptığı  "iyilik"  karşılığında beni kendisine gebe bırakma gibi bir beklentisi varsa işte o zaman buz gibi soğuyorum.

Hakiki yardım melekleriyle çevrelenmiş bir ömür geçirmek dileğiyle ... Fazla meleğe gerek yok, birkaç tane hakiki melek yeter :)

Hiç yorum yok: