Hurriyet

23 Haziran 2011 Perşembe

Yine Evlilik Üzerine

Sizce imza atınca mı evlenmiş oluyoruz? Yoksa imzanın üstünden yıllar geçip sevinci ve hüznü birlikte paylaştıktan sonra mı evlenmiş oluyoruz?
Evlilik bence imzayla değil paylaşmayla başlar. İmzayı atar ve kagıt üstünde evlenirsin. Ama gece aynı yastığa baş koymuyorsan, sabah birlikte kahvaltı yapmıyorsan, çocukların geleceğini birlikte şekillendirmiyorsan bence o evlilik değil olsa olsa yasal ve kuru bir birlikteliktir.
Evliliğin dinamikleri benim için oldukça enteresan, şaşırtıcı ve hatta bazen zorlayıcı. Evlilik insanda güven ve koruma duygularını depreştiriyor. Daha önce sana tamamen yabancı olan birine ömür boyu birlikte olma sözü vermek insanın kendisiyle gurur duymasını sağlıyor ve güç veriyor. Ama aynı zamanda ömür boyu girilen bir tek tip gıda diyeti gibi, farklı tatlar tamamen yasak hale geliyor. Yemeye izinli olduğun tek tip gıdayı ise çeşitli baharatlar ile tatlandırmak ve lezzetini arttırmak sana kalmış J
Evlilik aynı zamanda sosyal statü anlamında  “sınıf atlatıyor”. Evli olmak toplumun sana bakışı değişiyor, beraberinde peşinen saygıyı getiriyor.  Hele de anne-baba olmuşsan toplum gözünde neredeyse kutsallık mertebesine yüceltiliyorsun. Ancak evlilik ve çocuk fiziksel ve duygusal özgürlüğünü elinden alıyor. Eve gelip ayaklarını şöyle bir uzatıp televizyon karşısında miskinlik yapamıyorsun. Veya sırf canın istediği için hop diye uçağa atlayıp 1 hafta sevgilinle kaçamak yapamıyorsun. Evde yemek yapmanı bekleyen ve ertesi gün okul olduğu için en geç 8’de yatağa girmesi gereken minnoşlar var.
29 yaşımda evlendim ve isteyerek evlendim. Evlenmeseydim bence bugün perişan bir durumda olurdum. Aileyi seven ve annelik güdüleri yüksek biri olarak evlenip kendi çocuklarımı doğurmamış olsaydım yardıma ve yönlendirmeye muhtaç bir takım insanlara bakmayı kendime görev edinir ve hayatımı bu insanlarla bir şekilde sürdürmeye çalışırdım sanırım. Ara sıra ayaklarımı uzatıp hiçbir şey yapmak istemediğim zamanlar olmuyor mu? Oluyor. Veya diyetimi çeşitlendirmek istediğim zamanlar olmuyor mu? O da oluyor. İşte o zaman açıyorum baharat kavanozlarımı, başlıyorum kendi mutfağımda birbirinden harika yemekler yapmaya J

Hiç yorum yok: