Hurriyet

14 Haziran 2011 Salı

Ben Ne İş Yapıyorum?

Şimdi aşağıda madde madde ne yaptığımı sıralayacağım. Siz de yaptığım işi tahmin edin bakalım:

1. Yaptığım iş bir kurumun tek yeriyle sınırlı kalmayan, kurumun tamamını kuşbakışı görmeyi gerektiren bir iş.

2. Yaptığım iş bir yap-boz misali kurumun değişik bölümleri arasındaki karmaşık ikişkileri çözüp bu ilişkilerin içindeki yanlışları bulmayı gerektiren bir iş.

3. Bulduğum yanlışlara çözüm üretmeyi gerektiren bir iş.

4. Kurum içindeki küskünleri barıştıran, dargınları buluşturan bir iş.

5. Yaptığım iş duyduğum ve gördüğüm herşeyi tüm çıplaklığıyla kağıda dökmemi gerektiren bir iş. Yani el-etek öpmek benim yaptığım işte geçer akçe değil.

6. Yaptığım iş sayesinde cebimden kuruş harcamadan dünyayı dolaştım, bir de üstüne para verdiler :D

Yaptığım işi tahmin edebildiniz mi? .................................................................................................................................................................................

Denetçi!

Günümüzde klasik tanımların dışında kalan o kadar çok meslek var ki, denetçilik de bunlardan biri. Eskiden ve de hala günümüzde müfettişler vardı ve hala varlar. Ancak müfettiş yanlış bulmaya odaklanırken denetçi yanlıştan yola çıkarak süreç nasıl geliştirilebilir ona bakar. Denetçi olmak için üniversitelerin İdari Bilimleri'ndeki bir bölümünden mezun olmak yeterli.

Ben mesleğimi severek yapıyorum. Çocuğuna veya kendisine meslek arayanlara da hararetle tavsiye ediyorum.

Sevgiler!

Hiç yorum yok: