Hurriyet

13 Nisan 2011 Çarşamba

AssssssK

Hayattaki mutsuzluklarin tek sebebi var, o da asksizlik.

Asik olmak insanin ayaklarini yerden keser. Burada illa ki kadin-erkek askindan bahsetmiyorum. Kadin-erkek aski asklarin sadece bir cesidi. Ask beynin ve hormonlarin urettigi bir kendinden gecme hali. Mesela kendime bakiyorum. Gencken cok asik oldum, hem de deli divane. Asik oldugumda costum-tastim, biten asklarimin arkasindan sular seller gibi gozyasi doktum. Aski boylesine coskulu yasayinca Sezen Aksu'nun sarki sozlerini yuregimde tum sicakligiyla hissettim. Ancak yasadigim asklar bunlarla sinirli kalmadi. Hayatta yaptigim herseyin, attigim her adimin icine bir kasik ask katmayi ihmal etmedim. Ornegin is secimim. Populer meslekler veya gazetelerin  "gelecegin meslekleri"  basligiyla tanittigi meslekler beni hic ama hic enterese etmedi. Ben askla yapacagim meslegi sectim. Es secimim de oyle. Klasik  "beyaz atli prens"  kriterleri bana hicbir sey ifade etmedi. Ben asik oldugum kisiyle evlendim.

Gecenlerde bir arkadasim soyle birsey soyledi: "Erkek arkadasimla evlenmeye karar verdik. Zaten uzun suredir birlikte yasiyoruz. Evlenerek isin formalite kismini da halletmis olacagiz." Inanamadim. Iliskilerinde askin yeri nedir, bilemiyorum. Bazi evlilikler var ki asktan once guven ve karsilikli anlayis uzerine kuruluyor, bu bir tercih meselesi tabi. Ancak icinde ask olmadan "formalite icabi" yapilan hersey bana ruhsuz ve mutluluktan uzak geliyor.

Ask insani sarsar. Kanatlanip ucma hissi verir. Ask, dogru secimler ile donatilmazsa insanin gozunun kararmasina ve bir anda alasagi olmasina da sebep olabilir, dolayisiyla askin girdigi ortamlarda heyecan katsayisi yuksektir. Aska dogru yolu gosterip yikici degil yapici bir yon verdiginizde ise butun dunyalar bir anda ayaklarinizin altina seriliverir. Hayattan zevk alma katsayiniz tavan yapar.

Ask guzeldir :)

Hiç yorum yok: