Hurriyet

31 Ağustos 2011 Çarşamba

Babaanneler Neden Daha Az Sevilir?

Kayinvalidem bizi ziyarete geldi. Dunyanin obur ucunda yasadigi icin cocuklarla deniz asiri yolculuk yapmayi goze alamiyoruz, dolayisiyla her yil kayinvalideyi bize davet ediyoruz. O da sagolsun bizi kirmayip her yil 1 ay ziyaretimize geliyor.

Cocuklar dogal olarak babaanneyi fazla tanimiyorlar. Hele kucuk oglum son kez 8 aylikken gormustu, su anda 3,5 yasinda, hatirlamiyor tabi babaanneyi. Babaanne her geldiginde oldugu gibi yine 1 bavul dolusu sekerleme-cikolatayla gelmis. Bizimkilerin gozleri dondu tabi. Buyuk oglum babaanneyi hatirliyor, ancak sekerleme-cikolataya ulastiktan sonra araya bir mesafe koyuyor. Bunu da cok centilmen ve de babaannenin kalbini kirmayacak sekilde yapiyor, aferin ona :D Ama kucuk yok mu kucuk, tam bir felaket! Ilk gun bavuldaki sekerleme-cikolatalari gorunce babaannenin kucagina atlamalar mi dersiniz, kafasini gogsune yaslamalar mi dersiniz, yapmadigi numarayi birakmadi! Her opucukte de bir sekerleme-cikolata kopardi. Karni doyunca da dondu arkasini, babaanneyle ilgiyi-alakayi kesiverdi! Kadincagiz yaklasmaya calistikca asagidaki replikleri ardi ardina siraliyor:

- Konusma dedim sana!
- Seni denize atarim (Bogazici'nden bahsediyor yumurcak:)
- Dokunma bana!
- Bakma bana!

Babaannesi  "Gel minik kus kucagima alayim seni" dediginde:

- Sen git kendi oglunu kucagina al!  diyiveriyor!

Tum bunlari Turkce soyledigi icin de babaanne birsey anlamiyor tabi. Allah'tan anlamiyor, yoksa kadincagizin yuregine iner valla.

Kayinvalidelerini hicbir yere sigdirmayan bircok kiz arkadasim var. Hatta bazilarinin isi iyice abartip cocuklari babaanneye karsi doldurduklarina bile sahit oldum. Ben ise bu konuda asiri dikkatliyimdir. Kadincagiz kalkip dunyanin obur ucundan geliyor, yilda en fazla 1 ay bizimle birlikte olabiliyor. Bu surenin kucak kucaga ve alt alta- ust uste gecmesini istiyorum ama nafile! Bir de su var ki ben de birgun babaanne olacagim, dolayisiyla ayagimi denk alip bizim babaannemizin guzel vakit gecirmesi icin elimden geleni yapiyorum. Gel gor ki bizim yumurcaklar sekerleme-cikolatalari alip arazi olmanin yollarini ariyorlar.

Cocuklar icin varsa yoksa anne. Dolayisiyla anne ile ilintili insanlara kendilerini daha yakin hissediyorlar. Iyi hos anladim da, ne olacak bu babaannelerin hali :D

Hiç yorum yok: