Hurriyet

16 Şubat 2011 Çarşamba

Navigasyondaki Bayanla Anlasmanin Yolunu Bilen Varsa Bana Soylesin!

Sabah cocuklarin Beykoz'daki okuluna gitmek uzere ciktik yola. Arabada ben, esim, cocuklar ve navigasyon aletindeki Bayan Miss Navigation. Miss Navigation direk basladi direktifler vermeye. 350 metre ilerideki gobekten ikinci cikisi al. Ve 350 metre sonra hakikaten gobek cikti karsimiza cikmasina da cikislardan biri sagda oteki solda. Hangisi ikinci cikis anlayana askolsun! Dedim ki esime sagdan devam et. Tabi bu arada Miss Navigation Turkce konusuyor, ben esime Ingilizce simultane tercume ediyorum. Esim sagdan devam etti, basladi Miss Navigation tekrar hesap-kitap yapmaya. Meger ikinci cikis soldaki cikis demekmis, biz sagdan girince rotayi tekrar hesaplamak icin hummali bir calismaya giristi. Miss Navigation lokasyonumuzu tekrar tespit ettikten sonra bu sefer soyle bir emir verdi: "Ilerideki gobekten hemen U donusu yap ve ilk gobekten sola don. Allahim, meger ne cok gobek varmis, Miss Navigation soylemese vallahi dikkatimi cekmezdi. Ben dedim ki esime: "Miss Navigation'i bosver, sen beni dinle. U filan yapma, duz git, ileriden saga don. Kopru trafigine girmek yerine kendimi kopruden asagi atarim daha iyi! Yan yollardan, kestirme gidecegiz, iste o kadar!" Yani anlayacaginiz ben ve Miss Navigation arasinda basladi bir cekisme. Miss Navigation diyor saga don, ben diyorum duz git. Ta ki kendimizi Altunizade'de bulana kadar :-P Altunizade'ye vardigimizda Miss Navigation hala bitmez tukenmez israr kabiliyetiyle bizi geri dondurup otobana sokmaya calisadursun, biz bir anda benzinimizin bitmekte oldugunun farkina vararak kendimizi onunden gecmekte oldugumuz benzin istasyonuna ativerdik. Oradaki benzinci arkadasin tarifiyle Beylerbeyi'nden Sahil Yolu'na inerek buradan Beykoz'a vardik. Ve ister inanin ister inanmayin, ama cocuklari okula zamaninda yetistirdik.

Kuleli Askeri Lisesi'nin onunden gecerken Miss Navigation tamamen sustu ve bir daha da konusmadi. Esim dedi ki "Askeri arazilerin onunden gecerken navigasyon sistemleri guvenlik nedeniyle calismiyor. Ondan susmus olsa gerek." "Olabilir"  dedim. Miss Navigation'in emirlerinden kurtulmus olmak gerginligimi bir derece azaltmama yardimci oldu dogrusu :) Ancak okulumuza vardigimizda Miss Navigation hala sessizligini ve vakurlugunu koruyordu. Sadece ekrandan bize haritayi gostermekle yetiniyordu. Esime dedim ki: "Bak iste, iki kadini yan yana koyup "hadi bana yol gosterin" dersen olacagi budur. Guzel baslarlar, birbirlerinden hoslaniyor gibi yaparlar, hatta kadin olduklari icin birbirlerine sempati bile duyabilirler. Ama bu iliskilerinin ilk 5 dakikasi icin gecerlidir. 5. dakikadan itibaren emirler ve poflamalar baslar ve 10. dakikada tirnaklar cikarilmistir. Nihayetinde hedefe ulasilir ama ya kadinlardan biri harcanir ya da erkek "amaaan, ne haliniz varsa gorun be" der ve ceker gider :D

Yani anlayacaginiz Miss Navigation'i hem sevdim hem de gicik oldum. Aramizdaki ask ve nefret iliskisi nasil sonlanacak bakalim :D

Sevgileeeer,

Aydede

Hiç yorum yok: